Dijital reklam ajansı ile çalışmanın faydaları

Dijital reklam ajansı ile çalışmanın faydalarını ancak bir reklam ajansı ile çalıştıktan sonra anlayabilirsiniz. Tabi her dijital reklam ajansı çok iyidir diyemeyiz ancak dijital reklam ajansının aktif çalıştığı referans firmalarını da inceleyerek doğru sonuca ulaşabilirsiniz. Dijital reklam ajansı ile çalışmanın faydaları konusunu gelin hep birlikte inceleyelim.

Şahıs ve Dijital Reklam Ajansı ile çalışmanın farkları

Hızlı ve Kolay Erişilebilirlik

 Elbette ki sektörde herkes bir dijital reklam ajansı ile çalışmıyor. Kimisi, bu işlere az buçuk meraklı komşusu Ayşe teyzenin üniversitede işletme okuyan oğlu Ali ile kimisi de işlerini mahallesinde bulunan bilgisayarcı Ahmet abi ile yürütmeye çalışıyor. Şu an Ali’nin ve Ahmet abinin yapacakları işin kalitesini bir kenara koyarak yaşayabileceğiniz anlık muhtemel sorunlardan birkaç örnek verelim; Müşteriniz kredi kartı ekranında e-ticaret sitenizde sorunla karşılaştığını ve ödeme yapamadığını ve desteğe ihtiyacı olduğunu size bildirdi ya da bir başka müşteriniz sitenizin iletişim formundan size talep formu gönderdi ama bu form size ulaşmadı. Sizde talep formunu görmediğinizden müşteriniz de başka firmaya yönelerek hızlı dönüş yapan rakip firmadan ihtiyacını giderdi. Ali’yi aradığınızda Ali derste olduğundan telefonunuza bakmadı. Ahmet abiyi aradığınızda da dışarıda serviste olduğunu dükkanına geçince bakabileceğini size söyledi. Peki işiniz acilse o an ne yapmayı planlıyorsunuz? Dijital reklam ajansı ile çalışmanın faydalarından biride ihtiyaç anınızda size bir telefon kadar yakın olmalarıdır.

Firma Güvenliği

Daha önce şahıslar ile çalışmış bir müşteri bize gelir ve işlerini artık profesyonel olarak bir dijital reklam ajansı ile yapmak istediğini bildirir. Buraya kadar her şey çok güzel. Bu aşamadan sonra %90 karşılaştığımız sık sorunlardan biride firma adına daha önce alınmış ve açılmış tüm dijital hesapların şifrelerine ulaşmak oldukça güç oluyor. Konunun daha net anlaşılması için aynı örnekten devam etmek gerekirse; firmanın sosyal medya hesap bilgilerine, google business hesap bilgilerine ya da web sitesi erişim bilgilerine ihtiyaç duyduğumuzdan üniversite öğrencisi Ali’ye ya da bilgisayarcı Ahmet abi’ye ulaşmaya çalışıyoruz. Bu aşamada iletişim sürecimiz oldukça vakit kaybına neden oluyor. Şifre bilgilerine ulaştığımızda da genelde firmanın tüm ana hesaplarının bu şahısların kendi adlarına ya da kendi e-mail adresleri ile aldıklarını görüyoruz. Tabi sahiplik yetkisi de şahsın üzerinde oluyor. Bu durumdan habersiz olan firma ileride başına gelebileceklerden habersiz bir şekilde hayatına devam ediyor. Özelliklede bu şahıslarla olası firmanın yaşanabileceği olumsuz iletişim süreçlerinde de şahıslar telefonlara dahi çıkmayabiliyor. Sonuçta mağdur olan firma oluyor. Oysa dijital reklam ajansları tüm yeni açılacak olan hesapları firmanın resmi e-mail adresi üzerinden yapar ve yönetir. Burada esas olan firmadır. Firma ileride hizmet akdini sonlandırmak istediğinde kaldığı yerden devam eder ve hiçbir veri kaybı yaşamaz. Bu gibi durumlarda bir dijital reklam ajansı ile çalışmanın faydaları oldukça önem kazanıyor.

Ucuz web site tasarımı yaptırmanın sorunları

Sirmedia olarak en çok rastladığımız sorunlardan biridir. Müşteri ucuz yolu tercih ederek daha önce bu tarz işlerde az buçuk tecrübeye sahip olduğunu duyan şahsılara web sitesini yaptırır ancak web sitesi sürekli hata verir. Geç açılma sorunu, hacker saldırılarına açık yapılmış güvenlik zafiyetleri barındıran ve sürekli çöken bir web site sorunu ile her defasında ucuz ama tekrarlı web site tasarımı yaptırır. Müşteri ucuz ve anlık işimi görsün diye tercih ettiği web site tasarımını en az 4 feda yaptırır. Birde bu web siteleri üzerinden reklam vermek ister. Geç açılan veya açılmayan web sitesine reklamlarını yönlendirir. Müşterileri de aradığı ürün ya da hizmetin firmada olduğunu görür. Reklama tıklar ancak site ya geç açılır ya da hiç açılmaz. Tabi müşteride pencerenin çarpı butonuna tıklayıp siteden ayrılır. Bu durumda müşteri hem web site tasarım ücretleri, hem reklam yönetim ücreti, hem de reklamları için ayırdığı reklam bütçelerinin platformları zengin etmekten başka bir işe yaramayacağını bilmelidir. Müşteri en son bizim gibi dijital reklam ajanslarına gelir ve ‘’Ben şimdi tekrardan mı web sitesi yaptıracağım?’’ diye sorar. İşiniz düzgün yapan hiçbir ajans başkasının yaptığı bir işi düzelterek iş yapmaz çünkü çok vakit kaybı yaratır. Unutulmamalıdır ki doğru bir tanedir. Bu yüzden vaktinizi ve bütçenizi doğru kullanmak ve her ikisinden de kazanç sağlamanız için dijital reklam ajansının size çizeceği dijital pazarlama planına uymanızı tavsiye ediyoruz.

Danışmanlık Hizmeti

Hızla gelişen dijital dünyada her geçen gün güncel teknolojiyi ve müşteriye ulaşmada püf noktaları sunan hizmetler çıkmaktadır. Bu hizmetlerden faydalanmak içinde belli başlı profesyonel programları çok iyi derecede kullanıp onlar hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Dijital reklam ajansları da sürekli kendilerini güncel tutarak yenilikleri ilk müşterilerinin faydalanmasını isterler. Dolayısıyla dijital dünya ile hiçbir ilginiz olmasa da hizmet aldığınız dijital ajans size bu hizmeti sunar.

Dijital reklam ajanslarında da alanında tecrübeye sahip yetişmiş insan güçleri bulunmaktadır. Sosyal medya uzmanı, web tasarım uzmanı, Google adwords uzmanı, seo uzmanı …vb gibi kişilerin bir araya gelerek sizlere her türlü konuda yetkin cevaplar sunarak sizlerin sadece kendi işinize odaklanmanıza yardımcı olurlar.

Dolandırıcılara Karşı Sizi Uyarırlar

Dönem dönem müşterilerimizden bazı konularda telefonlar alıyoruz. Sizlerin de bu konu hakkında bilinçlenmesi için paylaşmak istiyoruz. Müşterinin telefonu çalar ve karşıdaki kişi ‘’Kontrol ettiğimizde İşletmenizin konumu Google Haritalarından yakında zamanda silinecek. Sizin için kaydınızı tekrar yaparak bu süreyi 1 yıl, 3 yıl, 5 yıl… vb erteleyebiliriz. Şu banka bilgilerimize 1000 TL ödemesini yaparsanız sizin adınıza yenilemenizi gerçekleştirebiliriz.’’ Şeklinde müşterimiz arandığını bize bildirir. Müşteri şu an uygun değilim 1 saat sonra tekrar arar mısınız der ve bizi arar. Tabi bizde durumun bir dolandırıcılık yöntemi olduğunu telefonda müşterimize bildirip şahsın bizi aramasını isteriz. Ya tekrar aranmayız ya da arayan dolandırıcı ile ufak bir komik diyalog başlatırız ve dolandırıcı telefonu yüzümüze hemen kapatır. Bu örnekte vermek istediğimiz mesaj aslında şuydu; Müşterimiz bir dijital reklam ajansı ile çalışmamış olsaydı belki de işletmesinin konumunun google haritalarından silinecek korkusuyla panik yaparak o ödemeyi gerçekleştirecekti. Bu gibi durumlarda da bir dijital reklam ajansı ile çalışmanın faydaları oldukça önem kazanıyor.

Ölçümleme ve Raporlama

Dijital dünyada yapılan her işlemin bir performans değerlemesi vardır. Bu durum google ve sosyal medya reklamlarında başı çekmektedir. Reklama çıkan kampanyalarınızın tıklama başına maliyetleri ve re-marketing (geri dönüşüm reklamları) müşterilerin en çok fiyat performans kaygısı çektiği reklamlardır. Gözlemlerimize göre bazı şahıslar müşterilerinin reklamları için ayırdıkları bütçeyi müşterinin kredi kartından çektirmek yerine reklam bütçesini de kendilerine göndermelerini talep ediyorlarmış. Tabi müşteride şahsa gönderdiği reklam bütçesinin gerçekten reklamlarda harcanacağını umut ederek sürekli bu işlemi tekrarlıyor. Bir noktadan sonra müşteri durumdan uyanıyor ve bir kere olsun telefonum çalmaz mı? Bir müşteride beni aramaz mı? Diye isyan bayrağını çekiyor.

Oysa müşteri bir dijital reklam ajansı ile çalışsaydı işini doğru yapan reklam ajansı müşteriden reklamlarının gösterimi için ön görülen reklam bütçesinin google veya sosyal medya reklamları için firma kredi kartına bağlı bir sanal kart bilgisi talep edecekti. Müşteride reklam bütçesinin hangi platformdan ne kadar çekildiğini an ve an takip edecekti. Ayrıca profesyonel yönetim süreçlerinde ay sonları mevcut durum müşteriye raporlanır müşterinin ihtiyaç duyduğu periyotlarda toplantı organize edilerek yeni stratejiler görüşülür.

Taleplerinize sizde profesyonel çözümler getirmemizi istiyorsanız buraya tıklayarak projeleriniz ile ilgili bizlerden geri dönüş sağlayabilirsiniz.

 

Dijital reklam ajansı ile çalışmanın faydaları müşteriye her zaman artı puan kazandırır. Zamanı ve bütçeyi ne kadar doğru kullanırsanız rekabet ortamında yerinizi o kadar erken alırsınız.