E-Ticaret hakkında bilinmesi gerekenler

Bu makalemizde ajans olarak bize en çok gelen sorulardan e-ticaret hakkında bilinmesi gerekenleri adım adım cevaplıyoruz.

E-ticaret yapabilmek için firma mı olmam gerekiyor?

Evet. Şahıs, limited, anonim… vb ünvanlarından birine sahip şirket sahibi olmanız gerekmektedir. Web sitenize herhangi bir sanal pos entegrasyonu yapılabilmesi için bazı firma bilgilerine ihtiyaç bulunmaktadır. Bu sayede satacağınız ürünleri faturalandırıp gönderimlerini sağlayabilirsiniz.

Hazır e-ticaret sitelerini kullanabilir miyim?

Hazır e-ticaret sitelerini ajans olarak çok tavsiye etmiyoruz. Birçok nedeni bulunmaktadır. Öncelikle hazır e-ticaret yapıları kiralayan birçok firma bulunmakta. Hemen hemen hepsinde e-ticaret web siteniz asla sizin olmuyor. Yani aylık paket ücretini ödediğiniz müddetçe web siteni kullanabiliyorsunuz. Aylık ücreti ödemediğinizde de çok basit bir şekilde sitenizi kapatabiliyorlar. Birçok firma e-ticaret yapılarını belirli paketlere ve ücret aralıklarına göre kiralıyor. Başlangıç, orta, profesyonel, mega paket…vb gibi sınıflara ayırıyorlar. Birbirlerinden farkları; e-ticaret yaptığınız örneğin sitenizde X ürünü alana sepette başka üründe % indirim yapmak istediğinizde firma yetkilileri size ”Paketiniz başlangıç paket ve bu özelliği kapsamıyor. Destek panelimizden ticket (yardım talebi) açarsanız size bu özelliği sitenize tanımlamak için fiyat verelim” cevabını almanız içten bile değildir. Üstelik e-ticaret sitenizde ürün kategorileri ve ürün çeşitlerinde sayılarınız gün geçtikçe artacağını düşündüğünüzde zaman içinde bir şekilde sistemin kıpırdayamaz abonesi haline gelebiliyorsunuz.

Bir diğer dezavantajı anlık karşılaşacağınız hatalarda veya destek taleplerinize çok hızlı dönüşler alamayabilirsiniz. Unutmayın ki sizin gibi e-ticaret yapılarını kiraladıkları onlarca hatta yüzlerce müşterileri var ve herkesin canlı sanal mağazalarında bir şekilde yardım talepleri olabiliyor. Beklemeye, zaman ve para kaybı yaşamaya hazırlıklı olmalısınız.

Hazır e-ticaret yapımdaki sitemi sizin yapınıza taşıyabilir misiniz?

Evet. Web sitenizden xml veya csv ile tüm ürünlerinizi, fotoğraflarını, açıklamalarını ve fiyatlarını komple kendi yapımıza çekebiliriz.

Peki sizin yapınızı kullanmak için aylık ödeme mi yapmam gerekiyor?

Hayır. E-ticaret projenizin özelliklerine göre web siteniz grafik tasarım departmanımızca tasarlanıp web sitenizin tasarımı yapılır ve size proje fiyat teklifi iletilir. Web siteniz tamamlanıp yayına alındıktan sonra artık web siteniz sizin olur.

E-ticaret sitem yayına alındıktan sonra sizden herhangi bir destek talebi alabilir miyim?

Evet. Proje kapsamlarına dahil olan tüm destek talepleriniz ekstra talepler içermiyor ise e-ticaret web sitenizin size teslimi ile birlikteki 1 ay destek talepleriniz bedelsiz tarafımızca karşılanır. Proje kapsamları sizinle gerçekleştireceğimiz görüşmeden sonra ilave destek süresi fiyat teklifimize ayrıca ilave edilir.

E-ticaret web siteme sanal pos nasıl entegre edebilirim?

Sanal pos entegrasyonları firmamız tarafından yapılmaktadır. Dilerseniz firmanızın resmi hesabına sahip bankanızın sanal posunu dilersenizde tüm bankaların sanal poslarını taksit imkanları ile birlikte tek bir çatı altında bulunduran ortak entegrasyon firmalarının tüm entegrasyonlarını gerçekleştiriyoruz.

Sanal pos ortak entegrasyon firmalarının avantajı var mıdır?

Evet. Şöyle düşünelim. Firmanızın bir resmi hesabı var. Bu da X banka. Dolayısıyla bir adet sanal pos kullanabileceksiniz ama müşterileriniz sizin bankanızla çalışmıyor olabilir ve bu müşteride taksitli alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durumda müşteriniz başka bir siteden ihtiyacını temin edecektir. Bir de e-ticaret siteniz için reklam verdiğinizi düşündüğümüzde kredi kartı ile ödeme yapamayıp sitenizden çıkan müşterinizin tıklayıp sitenize girdiği reklamında ücretini ödemiş olacaksınız. Oysa sanal pos ortak entegrasyon firmalarından birini sitenize entegre ettiğimizde müşterinize tüm banka kartlarından tek ve taksitli çekim yaptırmış olacaksınız. Satışlarınızı arttırmak için bu avantajdan yararlanmanızı tavsiye ediyoruz.

E-ticaret web sitemde ürün fotoğraflarının kalitesi önemli midir?

Kesinlikle evet. Kendinizi müşterinizin yerine koyun. Alacağınız ürünün gerçek ürünü temsil etmesi ile birlikte ürüne ait fotoğrafların görüntü kalitelerininde çok iyi olması gerekmektedir. Asla telefon ile çekilmiş ürün fotoğrafları ile e-ticaret site tasarımı yapmıyoruz. Bu konuda hassas olmamızın nedenleri öncelikle çok net olarak satışlarınıza olumsuz etkisi olacağı diğer nedeni ise Sirmedia olarak proje kalitemizden ödün vermememizdir. Tavsiyemiz ürün fotoğrafları çeken çok başarılı ekipler var. Bir kere yapılacak bu çekimler e-ticaret mağazanızda ürüne dokunamadan alışveriş yapacak olan müşterilerinize ve size karşıda prestijli bir görünümde yatırım olacağıdır.

E-ticaret web sitesinin hızlı açılması önemli midir?

Kesinlik evet. Mağazanızda ürün sayıları arttıkça web sitenizde hız kayıpları zaman içinde olacaktır. Bu nedenle e-ticaret web sitenizde CDN ( Web sitesine ait statik içeriklerin ziyaretçiye en yakın CDN sunucularından verilerek, e-ticaret sitenizin daha hızlı açılmasını sağlamaya yarayan, içerik dağıtım sunucularından oluşan bir ağdır.) kullanmanızı tavsiye ediyoruz. CDN kurulumları firmamız tarafından yapılmaktadır.

Hangi kargo firmasını seçmeliyim?

Kargo firmaları olarak size bunu seçmelisiniz diye bir referans isim vermemiz mümkün değil çünkü kargo firmalarının çok fazla değişken kıstasları bulunmaktadır. Başlangıçta az sayıda siparişlerinizin gönderimlerini yapacağınızdan sipariş gönderim sayılarınız arttıkça kargo firmaları size ve ürünlerinize daha fazla özen gösterecektir. Tabi gönderim maliyetlerinizde zamanla doğru orantıda düşecektir. Burada dikkat etmeniz gereken nokta siparişlerinizin fiziksek durumuna zarar gelmecek şekilde özenle paketleme işlemini gerçekleştirmelisiniz. Kırılması veya ezilmesi mümkün olacak ürünlerinizde de kargo paketinin üzerinde kargo görevlilerinin dikkatini çekecek şekilde kırılabilir, ezilebilir sembollerini bulundurmalısınız. Tabi balonlu naylonda kullanmanızı tavsiye ederiz. Sonuç olarak müşteriniz siparişini teslim aldığında paketiniz açarken özenle kargolandığını görünce ayrıca mutlu olacaktır.

Müşteri yorumları neden önemlidir?

Dijital ortamda yapılan tüm yorumlar çok önemlidir. Birçok müşteri sizi tanımıyorsa sizden daha önce alışveriş yapmış olan müşterilerin yorumlarını inceler. Müşterinin aklında hep bu site/marka kim acaba? Şimdi ürünü satın alsam acaba ürünümü gönderirler mi? Birde ürünüm gelmezse yada çok geç gönderim yaparlarsa?…vb gibi daha birçok neden türetebiliriz. Sosyal medyada müşterilerin yazacağı yorumları bir şekilde gizleyebilirsiniz ancak Google Business‘da müşterinizin yazacağı yorumu yada vereceği düşük puanı kaldırtmanız çok zordur. Artık o bir kişi sizin mağaza puanınızın genel ortalamasını hep etkileyecektir. Kısacası servis kalitenize ve gönderim hızınıza çok dikkat etmelisiniz.

E-ticaret sitemde satışlarımı nasıl arttırabilirim?

Dünyanın en güzel tasarımlı e-ticaret sitenizde olsa, bezeri olmayan uygun fiyatlı ürünlere de sahip olsanız müşteriler tarafından görünür olmadığınız müddetçe satış yapmanız çok zordur. Bu nedenle doğru kurgulanmış sosyal medya reklamları ve google adwords reklamları için bütçe ayırmanız gerekmektedir. Dijital reklamlarınızı yöneten kişi yada firmayı doğru seçmeniz gerekmektedir. Bu seçim size ileriye dönük kazanç yada kayıp sağlayacağını unutmamanız gerekmektedir.

E-ticaret reklamları farklı mıdır?

Evet farklıdır. Hizmet sektörüne ait reklamlar ile e-ticaret reklamları arasında çok farklar vardır. Sosyal medyada ve google adwords’te ürünlerinizin feed kayıtlarını yaptırarak müşterilerinize ürününüzün görseli, kısa açıklaması ve fiyatı ile bulunabilirliğinizi sağlayabilirsiniz. Feed kayıtları her iki platformda da zaman alan bir işlemdir. Bu nedenle zamanlama planlamanızı iyi yapmanız gerekmektedir. E-ticarette rekabet çok fazla olduğundan rakiplerinizi reklamlara başlamadan önce çok iyi analiz etmelisiniz. Unutmayınki müşteri daima en uygun ve en güven veren firmalardan alışverişini gerçekleştirir.