
Sosyal Medya Reklam Yönetimi

Sirmedia sosyal medya reklam yönetimi departmanımız, sosyal medya reklamlarında platformların her birine özel teknik çözünürlük ve hedef kitle analizleri yaparak hedeflerinize ulaşmanızda size çözüm ortaklığı yapmaktadır.
Reklam hesaplarınızın kalite puanını arttırarak en doğru mecralarda yüksek etkileşim oranları yakalamanız için size ve sektörünüze özel dijital stratejik planlamalar gerçekleştiriyoruz.
2- Hizmet Sektörü Sosyal Medya Hesap Yönetimi
Özel hedef kitleler oluşturarak daha önce sizden alışveriş gerçekleştirmiş olan müşterilerinize benzer alışveriş alışkanlıklarına sahip yeni hedef kitleler oluşturuyoruz. Bu sayede reklam bütçesi yönetiminde minimum reklam bütçeleri ile maksimum reklam performansları elde ediyoruz.
Sosyal medya reklam yönetiminde üzerinde durduğumuz en önemli konu data yönetimi. Sirmedia olarak reklamlardan ve web site ziyaretçilerinden elde ettiğimiz datayı okuyarak sosyal medya reklamlarımızı sürekli optimize ediyoruz. Oluşturduğumuz data ne kadar büyürse reklam başarı performanslarımızıda doğru orantıda arttırmaktayız.
Sirmedia sosyal medya reklam yönetimi departmanımızın reklamlarınızı yönetirken kullandığı ekstra programlar ile de detaylı pazar araştırması ve rakipler arasındaki mevcut durumumuzu görüntüleyip raporlar çıkarabiliyoruz. Bu raporlar oluşturduğumuz reklamların başarı oranlarını dahada arttırarak mevcut durum analizleri gerçekleştirmemizi sağlamaktadır.
Reklam hesaplarınızın kalite puanını arttırarak en doğru mecralarda yüksek etkileşim oranları yakalamanız için size ve sektörünüze özel dijital stratejik planlamalar gerçekleştiriyoruz.
Sosyal medya reklam yönetimini iki türe ayırıyoruz;
1- E-ticaret Sosyal Medya Reklam Yönetimi2- Hizmet Sektörü Sosyal Medya Hesap Yönetimi
E-ticaret sosyal medya reklam yönetimi
Bir e-ticaret web sitesine sahipseniz sosyal medya reklamlarınız e-ticaret sosyal medya reklam yönetimi sınıfına girer. Mevcut web sitenizin alt yapısı hangi alt yapıyı kullanırsa kullansın tüm ürünlerinizin, ürün fiyatı, stok oranları, tüm varyasyon seçenekleri ve ürün fotoğrafları ile birlikte sosyal medya hesabınıza eş zamanlı entegrasyonunu gerçekleştiriyoruz. Bu sayede sosyal medya reklamlarınızda web sitenizden otomatik ürün çekimleri ile hedef kitlenize özel ürün reklamları (alışveriş reklamları) gerçekleştiriyoruz.Özel hedef kitleler oluşturarak daha önce sizden alışveriş gerçekleştirmiş olan müşterilerinize benzer alışveriş alışkanlıklarına sahip yeni hedef kitleler oluşturuyoruz. Bu sayede reklam bütçesi yönetiminde minimum reklam bütçeleri ile maksimum reklam performansları elde ediyoruz.
Sosyal medya reklam yönetiminde üzerinde durduğumuz en önemli konu data yönetimi. Sirmedia olarak reklamlardan ve web site ziyaretçilerinden elde ettiğimiz datayı okuyarak sosyal medya reklamlarımızı sürekli optimize ediyoruz. Oluşturduğumuz data ne kadar büyürse reklam başarı performanslarımızıda doğru orantıda arttırmaktayız.
Sirmedia sosyal medya reklam yönetimi departmanımızın reklamlarınızı yönetirken kullandığı ekstra programlar ile de detaylı pazar araştırması ve rakipler arasındaki mevcut durumumuzu görüntüleyip raporlar çıkarabiliyoruz. Bu raporlar oluşturduğumuz reklamların başarı oranlarını dahada arttırarak mevcut durum analizleri gerçekleştirmemizi sağlamaktadır.
Hizmet sektörüne özel sosyal medya reklam yönetimi
Hizmet sektöründe reklam yönetimini e-ticaret sosyal medya reklam yönetiminden daha farklı stratejilerle gerçekleştirmekteyiz. Data yönetimi ve data okuma stratejileri her iki reklam yönetiminde de benzerlikler göstersede dönüşüm (re-marketing) reklam stratejileri birbirinden tamamen farklılık gösterilerek yapılmaktadır. Dönüşüm oranlarına göre oluşturulan reklamların kaç gün aralıklarla tekrar reklamların ilgili hedef kitleye gösterilmesi gerektiğini sektörünüzün ve firmanızın hedef kitle müşteri dönüşüm oranlarına dikkat ederek gerçekleştiriyoruz.Sosyal medya reklam yönetimi hakkında sıkça sorulan sorular
11- Sosyal medya reklam bütçe ödemelerini nasıl gerçekleştiriliyorsunuz?
Sirmedia olarak sosyal medya reklam bütçe harcamalarınızı, reklamların ödemeleri için kullanmak istediğiniz bir sanal kart bilgisi ile gerçekleştiriyoruz. Bu sayede ödemeler ve harcamalar tamamen sizin kontrolünüzde gerçekleşir. Nereye ne kadarlık bir ödeme yapıldığını her zaman görüntüleyebilirsiniz. Aynı zamanda ay sonları sizlere göndereceğimiz reklam raporları ile tüm reklamlarınızın performans verilerini görüntüleyebiliyor olacaksınız.
22- Sosyal medya reklam bütçem ne kadar olmalı?
Reklam dönüşümlerinden beklenti oranınız bütçenizi belirleyici en temel etken olacaktır. Sirmedia olarak başlangıç reklam bütçesi belirleyip size sunuyoruz. Onayınız ile birlikte reklam setlerini oluşturmaya başlıyor ve reklamlarınızı yayına alıyoruz.
33- Sosyal medya dönüşüm reklamları (re-marketing reklamları) için ek bütçe mi gerekir?
Evet ancak ilk 2 ay re-marketing (dönüşüm) reklamlarını yayınlamıyoruz. Öncelikle hedefimiz data oluşturmak. Data oluşturduktan sonra dönüşüm reklamları için ek bütçe talebimiz oluşmaktadır.
44- Sosyal medya reklamlarında yüksek etkileşim önemli mi?
Tabii ki ancak etkili sosyal medya dönüşüm oranı yakalamak daha önemlidir. Örnekli açıklamak gerekirse; bir çuval incirden sadece 20 tane sağlam meyveye sahip olmak yerine bir poşet incirden 40 tane sağlam meyveye sahip olmak bizim için daha önemlidir.
55- Sosyal medya reklam yönetiminde reklamlardan gelip web sitemi ziyaret edenlere özel reklamlar gösterebiliyor muyuz?
Evet. Bu işleme dönüşüm reklamları (re-marketing reklamları) denmektedir. Ayrıca hiç bir kaynaktan referans yönlendirme ile gelmeden web sitenizi bağımsız olarak ziyaret eden hedef kitlenizede özel reklamlar gösterebiliyoruz. Web sitenize entegre edeceğimiz kod ile tüm istatistiklere eş zamanlı ulaşabiliyoruz.
66- Sosyal medya alışveriş reklamlarında sepete atıp satın almadan çıkanlara reklam çıkabiliyor musunuz?
Evet. Bu alışveriş reklam türüde bir dönüşüm reklamıdır. Geriye dönük olarak sepete atıp satın almadan web sitenizden çıkan müşterilerinize özel sepeteki ürününü reklam olarak karşısına çıkarıyoruz.
77- Sosyal medya reklamlarında çapraz ürün satış reklamı çıkılabilir mi?
Evet. Bu reklam türüde dönüşüm reklamıdır. Örneğin gömlek almış ancak pantolon almamış müşterilerinize özel pantolon reklamı gösterebiliyoruz. Bu sayede çapraz ürün satış reklamı gerçekleştirmiş oluyoruz.
88- Mevcut müşterilerimle aynı alışveriş alışkanlıklarını gerçekleştirme eğiliminde olan yeni müşterilere ulaşabilir misiniz?
Evet. Bize sizden daha önce alışveriş gerçekleştirmiş müşterilerinize ait e-posta adreslerini ya da telefon numaralarını vermeniz yeterli. Sistemimizden bu bilgilere benzer alışveriş gerçekleştirme eğilimi yüksek ve benzer olan data yaratmasını sağlayarak yeni potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlıyoruz.
99- Sosyal medya reklamlarına ödediğim aylık reklam bütçem alışveriş reklam dönüşüm toplamının yüzde kaçı olmalıdır?
Tüm dijital reklamlarınızdan elde edeceğiniz toplam alışveriş dönüşüm oranına doğru orantıda ödediğiniz reklam bütçeniz %10’u geçmemelidir. %10’u geçen reklam hesaplarının tekrardan tüm detayları ile birlikte incelenmesi ve tekrardan analiz edilmesi gerekmektedir. Reklam raporlarını incelerken bu kuralı herkesin rahatlıkla uygulayabileceği bir rapor okuma tüyosu olarak da görebiliriz.
1010- Daha önce bir ürün ya da hizmet için herhangi bir siteye girdim. Daha sonra sosyal medya hesabımda o ürün karşıma çıktı. Bu nasıl oluyor?
Doğru kurgulanan bir dönüşüm reklamına denk gelmişsiniz demektir. Sirmedia olarak, re-marketing (dönüşüm) reklamlarında uyguladığımız bir sistemdir. Herhangi bir ürün ile ilgili web’de ya da sosyal medyada arama yapmanız bizim reklamlarımız için hedef kitle gurubumuza girmeniz için yeterlidir.
Bu sayede bütün reklamlarımız doğru kişiye gösterimleri sağlanır.
1111- Sosyal medya reklam hesabımı CRM (Müşteri İlişkileri Geliştirme Programı) sistemine bağlayabilir miyiz?
Evet. Mevcutta kullandığınız bir CRM sisteminiz var ise reklam hesabını CRM’e bağlayabiliyoruz. Bu sayede CRM sisteminde mevcut tüm müşteri datanızı ve yeni eklenecek tüm yeni müşteri kartlarını sosyal medya reklam hesabına otomatik eşleştirmelerini bu entegrasyonla gerçekleştiriyoruz. Bu entegrasyon sayesinde sistem otomatik olarak CRM müşteri iletişim datası oluşturup müşterilerinizin sosyal medya hesaplarını arka planda eşleştirmeye başlar. Burada bilinmesi gereken eşleştirmenin %100 başarılı olmayacağıdır ancak büyük çoğunlukla sosyal medyada müşterilerinize reklamlarınız ile ulaşabileceksiniz. Eşleştirme başarısının artmasını sağlayan en önemli unsur CRM’de müşterinizin sosyal medya hesabında kullandığı e-mail adresinin ya da cep telefonu numarasının karşılığında bir sosyal medya hesabının aynı bilgiler ile mevcutta açılmış ve kullanılıyor olması gerekmektedir.
1212- Sosyal medya hesap kalite puanı ne anlama gelir?
İlk olarak doğru yapılandırılmış bir reklam hesabınızın olması gerekir. İkinci olarak mükemmele yakın hedef kitle analizlerinin yapılarak reklamların optimizasyonu en iyi şekilde kurgulanan reklam setlerine sahip olmanız gerekmektedir. Üçüncü olarak reklamlarınızın herhangi bir ödeme ya da bakiye problemleri ile sıkça karşılaşmıyor olması (Düzenli ödemelerin yapılıyor olması) gerekmektedir.
Dördüncü olarak reklamlarınızda reklam ilkelerini ihlal edici ya da gösterim performanslarını etkileyici teknik gereksinimlerden uzak olması gerekir. Beşinci olarak sosyal medya reklamlarının ana platformu ve esas datanın sahibi facebook olduğundan, mağaza puanlarınızın ve müşterilerinin size sorduğu sorulara dönüş hızınızın maksimum düzeyde olması gerekmektedir. Bu bilgiler ile birlikte Sirmedia sosyal medya reklam yönetimi departmanımız tarafından yürütülen sosyal medya hesap kalite puanını ekstra artırma yöntemleri ile birleştirdiğimizde, reklamlarınızdan alacağınız dönüşüm oranları, diğer yapılan reklam hesapları yönetimi arasında size, ciddi fark yaratıcı ve sonuç odaklı hizmet kalitesi sunmayı ilke edinmiştir.